donderdag 1 november 2012

Piñata: Halloween Vleermuis (2012)

Terug een Halloween-piñata! Ditmaal een vleermuis...



Het hoofd en de romp worden opnieuw gemaakt van ballonnen die ik aan elkaar tape, een plastiek zak overtrek en met papier-maché bekleed.





Om de mond te maken heb ik gewacht tot de kop goed droog was en de ballonnen zachtjes laten leeg lopen. Een van de rondingen sneed ik open en knipte er een stuk uit. Daarna werd alles terug dicht geplakt.
Ook heb ik van papier-maché worstjes gemaakt en deze rond de ogen geplakt.


Voor de vleugels gebruik ik terug wc-rolletjes die in elkaar passen. Halve en ingeknipte rolletjes plak ik op het lichaam waar de poten en de vleugels zullen bevestigd worden.



De kop en het lijf worden gevuld met slingers, confetti en snoep.


Daarna wordt alles in elkaar gestoken en in de juiste kleuren gespoten.


De vleugels werden gemaakt van wc-rolletjes die in elkaar schuiven en zwart crêpe-papier.





Als hij droog is worden de verschillende onderdelen in elkaar gestoken en is hij klaar voor het feestje.